Attack on Siemens in Cologne

(German below)

As part of the International Day of Action of the Riseup4Rojava campaign, we attacked a Siemens site in Cologne Ehrenfeld with paint and left a message of solidarity.

Why Siemens in particular?

Siemens joins a list of companies that supply Turkish fascism with various materials for its murderous warmongering.

In addition to wind turbines and railroad tracks in Turkey, Siemens is also responsible for the provision of radar and laser systems.

For example, until 2010, the corporation held a 49% stake in the production of tank manufacturer Kraus-Maffei-Wegmann. It is interesting to note that in 2007 and 2008, shortly before the sale by SIEMENS, the largest deliveries of Leopard 2 tanks to Turkey took place.

War to war!

Death to Turkish fascism!

Here is a link to the action video: https://vimeo.com/577272543

Command Şîyar Gabar (Jakob Riemer)

——-Deutsche Version———-

Im Rahmen des Internationalen Aktionstages der Kampagne Riseup4Rojava haben wir einen Standort von Siemens in Köln Ehrenfeld mit Farbe angegriffen und eine Botschaft der Solidarität hinterlassen.

Warum gerade Siemens?

Siemens reiht sich ein in eine Liste von Unternehmen, welche den türkischen Faschismus mit verschiedenen Materialien für seine mörderische Kriegsreiberei versorgen.

Neben Windkraftanlagen und Bahnschienen in der Türkei ist Siemens auch für die Bereitstellung von Radar und Lasersystemen verantwortlich

So war der Konzern bis 2010 mit 49% an der Produktion des Panzerherstellers Kraus-Maffei-Wegmann beteiligt. Interessant dabei ist, dass 2007 und 2008, kurz vor dem Verkauf durch SIEMENS, die größten Lieferungen von Leopard 2 Panzern an die Türkei stattfanden.

Krieg dem Krieg!

Tod dem türkischen Faschismus!

Hier ein Link zum Aktionsvideo: https://vimeo.com/577272543

Kommando Şîyar Gabar (Jakob Riemer)

This entry was posted in Actions. Bookmark the permalink.